Liptovské hviezdy kvality získalo 12 reštauračných zariadení

n 30.6.2016 19:00 - Žilinský kraj

Oblastná organizácia cestovného ruchu (OOCR) Región Liptov odovzdala dnes Liptovské hviezdy preverenej kvality gastronomických služieb 12 vybraným reštauráciám a kaviarňam na základe úspešne absolvovaných neohlásených návštev anonymných inšpektorov.

„Projekt Liptovská hviezda preveruje kvalitu poskytovaných služieb v Liptove už tri roky. Prvý raz sa stali súčasťou hodnotenia aj kaviarne a výsledok príjemne prekvapil. Až štyri kaviarne môžu od dnešného dňa používať certifikát kvality, z toho dve získali rovno zlatú hviezdu,“ povedal predseda predstavenstva OOCR Región Liptov Ján Blcháč.

Novinkou hodnotenia je, že každé úspešné zariadenie získalo len jednu hviezdu a jej hodnota je vyjadrená farbou – zlatá, strieborná a bronzová.

Najúspešnejšia bola Aurelica Coffee

Inšpektori hodnotili len zariadenia bez ubytovania, pretože tie bojovali o Liptovské hviezdy na jeseň 2015.

Najúspešnejšia spomedzi 21 prihlásených prevádzok je podľa hodnotenia kaviareň a pražiareň kávy Aurelica Coffee z Liptovského Mikuláša. Spoločne s kaviarňou Central Perk, rovnako z Liptovského Mikuláša, získali ako jediné gastro prevádzky zlatú hviezdu.

Prvenstvo reštaurácií

Spomedzi reštauračných zariadení sa najviac darilo reštauráciám Restar Burger a Pávik z Liptovského Mikuláša, ktoré získali striebornú hviezdu. Tú dostala aj čokoládovňa s kaviarňou Chocolaterie Passe z Ružomberka. Bronz si odnieslo sedem zariadení.

„Podnikatelia v gastronomických službách neustále zlepšujú ponuku svojich zariadení. V prvom ročníku sme neudelili ani jednu zlatú hviezdu, teraz sme udelili dve zlaté hviezdy, a to zariadeniam, ktoré ešte nikdy hodnotené neboli,“ vysvetlila Katarína Šarafínová, manažérka pre komunikáciu a PR OOCR Región Liptov.

Testovali pred sezónou

Kvalitu preverovali zámerne pred začiatkom letnej turistickej sezóny, aby sa zariadenia čo najlepšie pripravili na prílev dovolenkárov. Anonymné kontroly robila špecializovaná firma, hodnotitelia navštívili všetky zapojené prevádzky a posudzovali kvalitu poskytovaných služieb.

„Kvalita jedál bola väčšinou na vysokej úrovni a najväčšie rozdiely boli v prístupe ku zákazníkovi a detailoch, ktoré oddelia priemer od kvality. Verím, že preverovania kvality nám pomôžu udržať si zákazníkov, a tiež prilákať ďalších,“ doplnila riaditeľka OOCR Región Liptov Darina Bartková.

Text a foto: TASR