Viac foto v galérii

#Trnava má novú dominantu

n 2.5.2016 14:06 - Trnava

Hlavná ulica má po sobote 30. apríla novú dominantu. A nie je ňou máj.

Na „pešej“ je opäť kultúra

Na trnavskú pešiu zónu nám, po uplynulej sobote, pribudla nová dominanta. Počas leta si ju užijú Trnavčania, ale určite sa tiež objaví na mnohých fotografiách návštevníkov mesta. Mesto dalo na Hlavnej ulici opäť priestor umeniu, ktoré ju dotvorilo.

V minulom roku bolo dominantou Hlavnej ulice verejné piano, ktoré Trnavu preslávil na internete. Tentoraz dostali priestor mladí trnavskí výtvarníci. Spolu sa postarali o konečný vizuál 9 metrového hashtagu- #TRNAVA.

Šťastná sedmička v teréne

Verejného priestoru sa neváhali zmocniť Stanislav Leffler- Ryna (dotvoril hashtag), Simona Čechová (dotvorila písmeno T), Táňa Vrtochová- Da linka (pustila sa do R-ka), Zuzana Branišová (do folklóru odela N-ko),  

Naďa Salbotová- Fecaninová (patrí jej prvé z A-čok), Dominika Žáková (dotvorila V-čko), ale študenti súkromnej ZUŠ Pablo (tí sa, spoločnými silami, postarali o posledné A-čko).

Nápis, ktorý na pešej vznikal v priebehu 8 hodín, tu vydrží až do najbližšieho jarmoku. Počas jeho tvorby sa však na pešej nenudili ani bežní návštevníci korza. Pre nich tu bol pripravený program- teda hudba, oddychová oáza so zázemím a niečo na osvieženie. Prípravu hashtagu si tak užili skutočne všetci.

Z lásky k mestu

Poslaním tohto symbolu je poukázať na to, že Trnavčanom na Trnave skutočne záleží a vedia sa upriamiť na to, aby sa im tu žilo lepšie. Tak zneli aj vyjadrenia samotných umelcov k dielam, ktoré si môžete prečítať na druhej strane nápisu. Hovoria o tom, čo pre nich znamená byť Trnavčanom, prečo majú toto mesto radi a čo majú na ňom najradšej.

Pri svojej ceste sem sa tak návštevníci môžu dočítať napr. aj to, že: „Trnava je pre mňa domovom, útočiskom, mestom plným ľudí, na ktorých môže byť človek hrdý...“ (D. Žáková), či to, že letná Trnava znamená kúpalisko Kamenáč a Lokotku (S. Čechová),

ale tiež vidieť množstvo farebnej ornamentiky, ktorá sa ukrýva v depozitároch múzeí či „kasnách“. Vďaka Zuzane Branišovej sa opäť dostala do ulíc.  

Nový symbol v meste

Inšpiráciu pre tvorbu takéhoto hashtagu vo verejnom priestore Trnava čerpala zo zahraničia. V reči sociálnych sietí tento symbol upozorňuje na to, čo je dôležité, čo je našim predmetom záujmu, pomáha orientovať sa v množstve textu a vyhľadať to, čo potrebujeme vedieť.

Ako sa to uvádza v správe mesta: „Hlavnou myšlienkou trnavského hashtagu je vytváranie pocitu spolupatričnosti a príslušnosti k svojmu mestu.“

 

Text a foto: Adriána Kondlová